קיטוע, דרדור ואובדן של בתי גידול בישראל
תשתיות קוויות כמו כבישים, צינורות, קווי מתח וכו', גורמים לקיטוע של בתי גידול ובידוד בתי גידול הסמוכים זה לזה. בשנת 1998 היו בישראל כ- 16,043 ק"מ של דרכים סלולות אשר שירתו כ- 1.67 מיליון רכבים. ב - 2008 כבר דובר על 18,096 ק"מ של דרכים סלולות, מהן 7,984 דרכים לא עירוניות, ששירתו 2.46 מיליון רכבים. חלק מהכבישים עוברים בצווארי בקבוק של מסדרונות אקולוגיים וברבים מהם אין מעברים מתאימים לבעלי חיים והם יכולים להביא לניתוק בין אוכלוסיות ובתי גידול. העלייה במספר הכבישים והרחבתם ועלייה במספר כלי הרכב גורמים לתמותה ישירה של בעלי חיים: יונקים, זוחלים, דו-חיים ואף עופות מוצאים את מותם בעת חציית הכבישים. בכבישים רבים משמש מעקה בטון להפרדה בין הנתיבים אשר אינו מאפשר חצייה של בעלי חיים ובכך תורם לקיטוע בתי הגידול ולהפרדה בין אוכלוסיות. בנוסף, תשתיות קוויות פוגעות בתפקוד של מסדרונות אקולוגיים.

מקורות ומידע נוסף
- הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. שנתון סטטיסטי לישראל, 2009. לוח 1.1.
- Levin, N., H. Lahav, et al. (2007). "Landscape continuity analysis: A new approach to conservation planning in Israel." Landscape and Urban Planning 79(1): 53-64.